Kolding Renovation har netop lanceret deres nye visuelle identitet. Den tager først og fremmest afsæt i Kolding Kommunes designmanual. På den måde bliver den en del af en samlet afsender, når Kolding Kommune fortæller om miljø, genbrug og effektiv affaldssortering.
Idé og strategi
Strategien tager udgangspunkt i borgerne selv. De er blevet spurgt om alt fra genbrugsvaner til affaldsviden. På den måde sikrer Kolding Renovation, at de taler tydeligt til deres målgrupper. Helt overordnet består strategien af to målgrupper: den pragmatiske og den idealistiske. Omsat kommunikativt betyder det, at alle budskaber kommunikeres i 2 spor – praktisk viden og gode historier om, at borgernes sortering nytter.
Strategien er lavet i samarbejde med tankegang.dk og med Anders Poulsen fra Koldning Kommune.
Visualitet
Enkle illustrationer, stramme ikoner og autentiske billeder fra Kolding Kommune udgør identitetens visuelle udtryk. Affaldssortering skal være nemt og overskueligt, og borgerne skal kunne genkende sig selv i information og historier.